השקעה בחצי האי פיליון

 

חופי תכלת בקיץ וחופשת סקי בחורף? ברוכים הבאים למעון הנופש של האלים

חצי האי פיליון שממוקם צפונית לאתונה, הוא מהיעדים התיירותיים המעניינים ביוון שמפתיע שרבים מהישראלים עדיין לא מכירים אותו. בכתבה הקצרה הבאה נערוך עמו מפגש זריז ונספק מספר דגשים שכדאי להכיר לגבי השקעות נדל"ן בפיליון. 

ראשית, כמה נתונים גיאוגרפיים. חצי האי פיליון נמצא על החוף המזרחי של יוון, פחות או יותר במרכז המדינה. צורתו הינה כמעין "לשון" אשר מוקפת ממזרח בים האגאי וממערב במפרץ פאגאסטיק. הוא מהווה חלק ממחוז תסליה, הנחשב לאחד מהמחוזות הגדולים ביוון, ומבחינת יחידה אזורית הוא חלק ממגנזיה. 

החופים של חצי האי פיליון ידועים כמו כל חופי יוון במימיהם התכולים והצלולים. חופים רבים הם בעלי "דגל כחול" מטעם האיחוד האירופאי המעיד על טיבם ואיכותם. רצועות החוף מגוונות וכוללות חופים שקטים, חופים סוערים, מאורגנים או לא, עם חלוקי נחל או חול וכו' (קיים הבדל בין החופים המזרחיים שפונים לים לחופים המערביים שפונים למפרץ). חצי האי פיליון ידוע גם במסלולי הטיול ההרריים שלו ששזורים בהם כבישים קטנים ומפותלים וכפרים אותנטיים בכל פינה. 

האזור מאופיין עם אקלים מאד מגוון לפי המרחק מהים, הכיוון והגובה. חלקו הפנימי משובץ בהרים גבוהים שמתנשאים עד 1,500 מ' ויותר. כולל ההר פיליון שקרוי על שמו של אביו של אכילס, פלאוס. חורפים מושלגים מאפשרים אפילו סקי בפסגות גבוהות (בעיקר בין החודשים דצמבר לפברואר). 

במיתולוגיה היוונית מסופר על האזור שהוא היה "מעון הקיץ" של האלים, ומקום מושבם של הקנטאורים שפלג גופם התחתון הוא של סוס ופלג גופם העליון של אדם (יש שנשבעים עד היום שאפשר לראותם בין העצים העבותים ופלגי המים הנסתרים).  

הכפרים הציוריים בחצי האי שוכנים הן ליד חופים והן בתוך הטבע היפה והירוק של "הר הקנטאורים". רובם בנויים כמארג של סמטאות ציוריות עם כיכרות מקסימות, מזרקות קטנות וארכיטרטורה מקומית. בין המפורסמים שבהם ניתן לציין את פורטריה, מקריניצה, אגיוס לברנטיוס, מילייס, זגורה, מורסי ועוד. 

השקעה בנדל"ן בחצי האי פיליון? כ-1,000 נכסי Airbnb 

העיר הגדולה באזור היא עיר הנמל החשובה וולוס, אשר ממוקמת בקצה הצפונימערבי של חצי האי, ואוכלוסייתה מונה כ-85,000 בני אדם. מלבדה, מרבית התושבים בחצי האי פיליון מתגוררים בכפרים קטנים ועיירות זעירות שברובם אין יותר מכמה מאות תושבים. מדי שנה מבקרים בבתי המלון של וולוס בלבד כ-220,000 אורחים. 

מבחינת נכסי תיירות, אם ניקח את הפלטפורמה של Airbnb כמדד, מדובר על כ-1,000 נכסים פעילים בשלל גדלים הפזורים ברחבי חצי האי. רובם המכריע, אגב, באזור הצפוני של חצי האי ורק כ-200 בחציו הדרומי. בחצי האי פיליון (מלבד העיר וולוס) כ-10,000 מיטות לאירוח אשר 75% מהן במלונות וכ-25% בבתי נופש.  בעונת הקיץ אתרי האירוח נהנים מתפוסה שנושקת ל-100%. 

היקף ההשקעות הזרות הישירות בנדל"ן ביוון נמצא במגמות עלייה מובהקות. לפי נתוני הבנק המרכזי במדינה (BoG) מדובר על סכומים של כ-1.6 מיליארד אירו בשנה. נתונים ברוח זו נוכחים גם במגנזיה ובחצי האי פיליון אשר עשויים בהחלט להיות יעד אטרקטיבי למשקיעים נבונים. 

אחד מהיתרונות החשובים של חצי האי פיליון בתוך התפאורה הזו הוא שמדובר עדיין באזור שמצוי ברף האטרקטיבי של "תוכנית ויזת הזהב" היוונית. תוכנית שמעניקה הטבות רבות ערך למשקיעי נדל"ן זרים ביוון כולל היתרי שהייה (למשקיע ולבני משפחתו), אפשרות לקבל שירותי חינוך ובריאות ביוון, זכות לפתוח עסק ועוד. 

נכון לשנת 2024 רף ההשקעה המינימאלי באזור חצי האי פיליון עומד על 400.000 אירו בלבד, כאשר באזורים אחרים ביוון, כמו סלוניקי או הפרברים הדרומיים של אתונה, הרף הועלה לאחרונה ל 800 אלף יורו. 

לסיכום, 

חצי האי פיליון הוא אמנם מהאזורים שפחות מוכרים לקהל הישראלי אבל זהו חבל ארץ מקסים, פסטורלי ומגוון. עשיר בהיסטוריה, תרבות ואתרי טבע. יעד תיירותי רבשנתי שמציע גם חופים תכולים, גם עיירות מקסימות ואפילו חופשת סקי בחורף. 

בעוד שאתרים מוכרים יותר ביוון נמצאים במידה מסוימת תחת הזרקור וכפועל יוצא מכך מחירי הנכסים בהם מטפסים, חצי האי פיליון שרוי עדיין קצת "מתחת לרדאר". כלומר, יעד שרחוק ממימוש הפוטנציאל הגלום בו. משקיעים נבונים שמחפשים השקעות נדל"ן ביוון עשויים למצוא בחצי האי פיליון שילוב מצוין בין עלות לתמורה. 

נכסים למכירה בחצי האי פיליון

בית מלון ㎡1400

Milies

למכירה מלון של 15 חדרים בחצי האי פיליון, בכפר אגיוס גאורגיוס במחלק המערבי של חצי האי פיליון, המלון היה פעיל ומצליח במשך שנים אך בשנים האחרונות בעלי המלון כבר לא מפעילים אותו באופן מלא ושוטף [ עייפות החומר ] והמלון מוצע למכירה, הוא מוצע למכירה ללא "תוכנית עסקית" או מחזור הכנסות, כאמור בשנים האחרונות לא […]

€950,000
  • 15 Br
  • 15 Ba
  • 1,400 m2

מחפשים נכס להשקעה בפיליון?

מצוין! יש לנו רשימת נכסים במגוון מיקומים בחצי האי פיליון ששווה לבדוק. לחצו על הכפתור למטה וגלו עוד

Compare