יתרונות השקעה בנדל"ן ביוון לישראלים

ישראלים רבים מוצאים הזדמנויות של השקעה בנדל"ן ביוון. מחקר שבוצע לאחרונה על ידי חברת הנדל"ן רי/מקס ישראל, מצא שהישראלים ממוקמים במקום הראשון מבין הלאומים הזרים שמשקיעים ביוון. אחריהם ברשימה נמצאים המשקיעים הסינים והמשקיעים הגרמנים (שרוב האחרונים, אגב, ממוצא יווני). במרכז אתונה הישראלים ממוקמים "רק" במקום השלישי ברכישת נדל"ן להשקעה (אחרי האמריקאים והבריטים). 

משקיעים ישראלים נוהרים ליוון תודות לרף כניסה נמוך ביחס למחירי הנדל"ן המאמירים בארץ ונהנים מקרבה גיאוגרפית שהיא אלמנט בעל ערך עצום בהשקעות נדל"ן בחו"ל. 

לכל אלה יש להוסיף את הקרבה התרבותית בין העמים ואת ההיכרות הבלתי אמצעית שלנו עם יוון על נופיה, אתריה וחופיה. השקעות ישראליות בנדל"ן ביוון מתחלקות בין מספר סוגי משקיעים:

  • פרטיים משקיעים פרטיים או יחידים שמחפשים השקעות נדל"ן ביוון עם רף כניסה של 100-200 אלף אירו, בתקווה לתשואות שנעות בין 4% ל-10%. 
  • חברות קטנות ובינוניות חברות קטנות ובינוניות אשר עוסקות בנדל"ן להשקעה או מוקמות לטובת הנושא על ידי התאגדות של מספר שותפים. חברות אלה, בזכות שיתוף הפעולה והגב הפיננסי, מחפשות גם השקעות גדולות יותר בשווי שנע בין 500 אלף אירו ואפילו 5 מיליון אירו ומעלה. ההשקעות מכוונות כבר לתשואות דוספרתיות ומתמקדות גם במשרדים ונכסי מגורים. 
  • משקיעים מוסדיים וחברות גדולותקבוצות נדל"ן גדולות אשר מבקשות לאתר השקעות נדל"ן ביוון בנכסים גדולים עם מודל רווח לטווח ארוך. כולל שיפוץ בתי מלון ואפילו בנייה חדשה. למשל, קבוצת המלונות הישראלית פתאל מחזיקה ב-4 מלונות ביוון והודיעה לאחרונה על הקמת מלון חדש נוסף באתונה ברמה של 5 כוכבים. 

מתווכי נדל"ן: קטגוריה נוספת שפועלת בתחום היא מתווכים ישראלים ששואפים לאתר נכסים פוטנציאליים ולשווקם ללקוחות ישראלים.

יתרון הקרבה הגיאוגרפית

הקרבה הגיאוגרפית היא אחד מהיתרונות הבולטים והמרכזיים שיש לקהל הישראלי בכל הנוגע לביצוע השקעות נדל"ן ביוון. שדות התעופה היווניים מרוחקים כשעת טיסה בלבד מנתב"ג. בעסקה לרכישת נדל"ן להשקעה אלו לוחות זמנים אידיאליים. הוסיפו לזה את הירידה הדרמטית במחירי הטיסות והרי לפניכם מתכון מנצח. 

גם בעולם גלובלי שמאפשר לעשות עסקים "אוןליין", ככל שמדובר על רכישת נדל"ן ביוון, האלמנט הגיאוגרפי הוא יתרון משמעותי. המשקיע יכול להגיע מספר פעמים ליוון בשביל לאתר את הנכס הנכון בעבורו ובמקרים מסוימים אפילו לבצע "גיחה קצרה" לראות נכס פוטנציאלי. ממש להמריא בבוקר ולחזור לעת ערב. 

סוגיה חשובה נוספת קשורה לתרבות היוונית שבניגוד "לקצב הישראלי המהיר" נוטה לעתים להעדיף עסקאות שמבוססות על תהליך בונה אמון. הדברים נאמרים במיוחד, אך לא רק, לגבי השקעה בנכסי תיירות באזורים "כפריים" שנמצאים בבעלות משפחתית של אנשים מן היישוב. היכולת הלוגיסטית להגיע למספר פגישות לאורך הדרך מגדילה את הסיכויים של העסקה להבשיל. 

יתרה מזו, השקעה בנדל"ן בחו"ל ביעד כלכך קרוב מאפשרת לקונה להרגיש את המקום ממקור ראשון. אולי אפילו תוך כדי שילוב של מספר הגעות לאזור בכדי לתהות על קנקנו ויתרונותיו מבחינת תיירות, תרבות, מסחר, תחבורה, גישה אווירית/ימית ועוד. 

יתרון ההיכרות עם התרבות היוונית והאתרים השונים

יוון היא מהיעדים הפופולריים על הקהל הישראלי. לפי נתוני נמל התעופה הבינלאומי של אתונה, כפי שפורסמו בסוף שנת 2023, ישראל הייתה המדינה המובילה מחוץ לאיחוד האירופאי בהיקף הכניסות לבירת יוון (עקפה את ארה"ב שהחזיקה בבכורה באופן כמעט עקבי במשך שנים). 

ההיכרות של הקהל הישראלי עם יוון, שכוללת גם את הערים (בעיקר אתונה וסלוניקי) וגם את האיים לרבות הגדולים שבהם (רודוס וכרתים), היא יתרון עצום בנושא השקעות נדל"ן. בניגוד להשקעה בנדל"ן במדינות אחרות, מרוחקות יותר ומתוירות פחות, רבים ממשקיעי הנדל"ן הפרטיים הישראלים מגיעים ליוון עם "ידע מוקדם ממקור ראשון". ההיכרות הזו עשויה לשחק לתפקיד חשוב בבחירת המיקום של הנכס או לכל הפחות בהתמקדות באזורים מסוימים. 

עם זאת, חשוב לציין שיוון היא מדינה רחבת ידיים המשתרעת על שטח שגדול פי כמה וכמה מישראל. במסגרת איתור נכס להשקעה בנדל"ן ביוון רצוי לבוא עם "ראש פתוח". זכרו שעסקה להשקעה לא זהה להזמנת חופשה ושבחירה בנכס הרלבנטי תלויה בבדיקות מעמיקות ומקיפות מתוך משקפיים כלכליות גרידא. 

שיווק בעברית לצד פלטפורמות בינלאומיות

יוון היא יעד תיירותי מועדף על ישראלים ומהלכי השיווק יכולים להיעשות גם בפלטפורמות מקומיות כמו רשתות חברתיות בעברית, אתר אינטרנט בעברית וכדומה. החשיפה הייחודית לקהל הישראל שמבקר בהמוניו ביוון יכולה בהחלט להגדיל את שיעורי התפוסה של הנכס לאורך השנה, ומהווה יתרון למשקיע הישראלי על פני משקיע זר. 

זאת ועוד, בעל הנכס יכול לבצע התאמות מיוחדות לקהל הישראלי ולהנגיש את האתר לאוכלוסיות שמחפשות פרמטרים ספציפיים כמו כשרות, שעוני שבת, התאמה לחופשות עם משפחות מרובות ילדים, הדרכות בעברית על אתרי בילוי בסמיכות לבית הנופש, התכתבות עם לוח השנה הישראלי מבחינת חופשות וחגים והרשימה נמשכת. 

אמנת המס בין ישראל ליוון

ישראל ויוון מקיימות קשרי מסחר וכלכלה ענפים שהולכים ומתרחבים בשנים האחרונות. שתי המדינות חתומות על אמנת מס שאחד מהעקרונות שלה הוא מניעת כפל מס. כלומר, בעלי נכסים ישראלים ביוון לא מחויבים במס כפול בגין הכנסותיהם משכירות או מכירת נכסים במדינה השכנה. 

תוכנית ויזת הזהב היוונית

יוון מפעילה תוכנית ויזת זהב שמעניקה הטבות למשקיעי נדל"ן שמשקיעים ברכישת נכסים בשווי של 250,000 אירו או 500,000 אירו (תלוי במיקום). ההטבה המרכזית היא היתר שהייה ביוון למשך 5 שנים שחל גם על המשקיע וגם על בני משפחה (עד לרמה של ילדים עד גיל 21 ואפילו הורים של בן/בת הזוג). 

ויזת הזהב מאפשרת לקבל שירותי בריאות וחינוך ביוון וזכאות לפתוח עסק (אם כי לא בהכרח גם אשרת עבודה). במקרים מסוימים ההחזקה בויזה הנ"ל, אותה ניתן לחדש בתום חמש שנים במידה שהנכס עדיין בבעלות, יכולה להיות צעד ראשון בדרך לקבלת דרכון יווני שהוא דרכון אירופאי על כל המשתמע מכך. אולם חשוב לציין שאחד מהתנאים להגשת בקשה לאזרחות הוא שהות רבה ביוון לאורך השנים (יותר מ-180 יום בשנה לפחות). 

לא יודעים מאיפה להתחיל?
זקוקים לייעוץ או ליווי במציאת נכס?

צרו איתנו קשר והמומחים של איקופדו יחזרו אליכם

הזדמנויות השקעה במגוון יעדים ביוון

Compare